Je hebt JavaScript ondersteuning nodig op deze website. Deze browser ondersteunt JavaScript niet of er worden scripts geblokkeerd. Home - Amsterdam North Stars

ANS banner 2016

Michael Weij na ongeval overleden

Met veel verdriet hebben wij kennis genomen van het overlijden van Michael Weij. 

Hij is - slechts 24 jaar oud - overleden op 1 augustus in de ochtend. Een ongeluk met zijn scooter, de ochtend ervoor op de Ruijterkade in Amsterdam, werd hem fataal.

Bij de Meteoor HOSO (en later Amsterdam North Stars) heeft Michael in diverse honkbalteams gespeeld, hielp met scheidsen en was af en toe gast en gastspeler.
Wij kennen hem niet anders als een rustige en vriendelijke jongen en veel leden kennen hem zolang als zij al lid zijn.

Onze condoleances en ons medeleven gaan uit naar de familie van Michael.
Zodra meer bekend is over de uitvaart, zal dit op de website en onze Facebook-pagina bekend gemaakt worden.

Namens het bestuur van Amsterdam North Stars

Links: Bericht bij TOB voetbalnieuwsbericht over het ongevalbericht AT5
Update: Berichtgeving RTV NHachtergrondverhaal Het Parool over Michael

Gegevens uitvaart: Michael zal vrijdag 7 augustus om 11:15 worden begraven in Zaandam

Scheids? Foutbal! (004)

Situatie: Loper op twee, 1 slag. Slagman raakt de bal maar half, die doorschiet en via de handschoen, de schouder raakt van de catcher, waarna die het vangt. Gelijktijdig wordt het derde honk gestolen door de loper. De coach (veldpartij) protesteert.

De scheids stuurt daarop de loper terug naar het tweede honk. Heeft hij gelijk?

Antwoord: Nee. Een dergelijke bal wordt een fouttip genoemd (regel 2.00, toelichting). Hoewel de bal niet direct werd gevangen, is er de uitzondering dat de bal via de hand/handschoen het lichaam van de catcher raakt voordat het werd gevangen. Dit geld als een echte vang, dus fouttip. Het spel is dan niet dood (regel 7.08(d)) en de loper hoeft zelfs niet terug (zoals bij een hoge vangbal) om het honk aan te raken voordat hij begint met stelen.

(Vrij naar StumpTheUmp)

Wedstrijdwinst Junioren bij Quick

Toernooiwinst voor Junioren

Amsterdam North Stars is 1e geworden bij dit toernooi van Urbanus

Posted by Amsterdam North Stars on zondag 24 mei 2015

Scheids? Geraakt werper... toch? (003)

Situatie: 1 wijd, 2 slag. Slagman swingt op de bal, mist, maar wordt geraakt door de bal.

De scheids geeft de slagman uit op 3-slag. Heeft hij gelijk?

Antwoord: Ja. In alle gevallen dat de slagman de bal probeert te raken is het een "slag". In het geval waarbij hij geraakt wordt door de bal is het spel "dood" en in bovenstaand geval (3-slag) is hij ook nog eens de volgende "nul" . (Regel 6.05(f)).

(Vrij naar StumpTheUmp)